Siirry sisältöön

Päällekäisyys toisen ajastuksen kanssa - virheilmoitus [RATKAISTU]

• Please log in to reply
Aiheeseen on kirjoitettu aloitusviestin jälkeen 3 vastausta

#1 tikola

tikola

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 kirjoitusta

Kirjoitettu 11.12.2010 21:38

Plasma EPG 2.20 ja Topfield 5100 PVR-T HDMI on viimeaikoina löytänyt uuden piirteen. Joskus kun olen lisäämässä tallennusta (rec nappula Plasma EPGssä) masiina ilmoittaa "Päällekäisyys toisen ajastuksen kanssa" ja käskee painamaan OK nappia. Normaalitilanteessa se on aina raportoinut tuossa yhteydessä mitkä ovat ne muut nauhoitukset ja sitten siltä pohjalta on ollut helppoa tehdä priorisointi. Nyt se antaa vain tyhjän ruudun kertomatta päällekäisyyksistä. Minusta aina noissa tilanteissa ei ole todellista ongelmaa edes ollut eli virittimiä on oikeasti vapaana.

Tämän jälkeen olen käsin käynyt kanavat läpi ja etsinyt mahdollisia päällekäisyyksiä ja poistanut ne. Kun sitten olen rakentanut täsmälleen samat tallennukset aloittaen hieman eri kanavalta ensin olen saanut kaikki tallennettua.

Minusta siis tuntuu, että kone on alkanut viimeaikoina antaa virheellisiä nauhoitusten päällekäisyysvaroituksia. Ihan täysin varma en tästä ole, koska tyhjän virheilmoituksen takia niiden päällekäisyyksien löytäminen on hieman hankalaa, mutta siltä se tuntuu.

Onko muilla ollut mitään vastaavaa vai kuvittelenko vain?

timo

ps. Tosin viime aikoina olen joskus saanut näitä "neljän pisteen virheilmoituksia" ja kanavahaku ei viimeisimmän nollautumisen jälkeen onnistunut, joka voisi kieliä jostain laiteviasta, joka sitten ilmenee PlasmaEPGssä vain noin. Eli kondensaattoreiden vaihto voisi hyvinkin olla lääke tähänkin ;-)

#2 kjs

kjs

Newbie

• Members
  • Pip
  • 4 kirjoitusta

Kirjoitettu 13.12.2010 01:06

Oletko varma ettei Toppysi ajastusten maksimimäärä ole täynnä?
Itselläni on käynyt että TF600:ssa on tullut maksimi (70) täyteen
kun olen varomattomasti tehnyt hakusana-ajastuksia.
Ja kun ajastuspaikat on täynnä, tulee kaikista ajastusyrityksistä
juuri tuollainen tyhjä 'päällekkäinen ajastus' -ilmoitus vaikkei
mitään päällekkäisyyttä olisikaan.
TF600t v3.62
WD 1.5TB

#3 tikola

tikola

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 kirjoitusta

Kirjoitettu 13.12.2010 10:40

Katso viesti kjs kirjoitti 13.12.2010 01:06

Oletko varma ettei Toppysi ajastusten maksimimäärä ole täynnä?

No en - en ollut tuollaisesta maksimimäärästä kuullutkaan ennen. Löytynee sieltä ajastusvalikosta ja jos siellä on 70 riviä niin sitten se voi olla syyllinen. Kokeilen illalla kun pääsen masiinan ääreen.

Miksi tuollainen 70 ajastuksen limitti - kuulostaa heikolta suunnittelulta?

timo

#4 tikola

tikola

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 kirjoitusta

Kirjoitettu 14.12.2010 10:16

Tämähän se oli - siellä oli 69 tallennusta jonossa. Tämä on ilmeisesti hanskattavissa lyhentämällä automaattiajastuksen hakuaikaa siitä vakiona tulevasta 7 päivän asetukseste lyhemmäksi. Tai sitten luonnollisesti korjaamalla suosikkipohjaista automaattihakua siten että vähemmän ajastuksia syntyy. Ongelma minulla on lähinnä se, että lasten suosima "Fairly Odd Parents" tulee niin moneen kertaan niin monena päivänä.

Kehitysideana PlasmaEPG voisi raportoida jotain muuta kuin "Päällekäisyys toisen ajastuksen kanssa" - esimerksi "ajastusten maksimimäärä saavutettu vähennä ajastuksia" tai jotain sinnepäin

timo

0 käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 piilossa lymyilevä(ä) käyttäjä(ä)