Siirry sisältöön

Lisäysehdotukset:

• Please log in to reply
Aiheeseen on kirjoitettu aloitusviestin jälkeen 475 vastausta

#1 Havohej

Havohej

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 kirjoitusta

Kirjoitettu 11.02.2007 07:18

- Ajastus sanahaulla. - Kun plasma hakee suosikkeja voisiko se tutkia myös ohjelman kuvaukset (info) ? Tarkoitus on tunnistaa paremmin elokuvat sanahauilla esim. ohjaaja ym. Tällä hetkellä voi ainoastaan hakea sanalla elokuva. (se toimii nelosella) Tai sitten niin että plasma tunnistaisi itse elokuvat esim. jos on pitempi kuin 1t.30min. niin se on elokuva. (joku fiksu systeemi)

#2 janilxx

janilxx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 056 kirjoitusta

Kirjoitettu 11.02.2007 20:22

Lainaus

- Ajastus sanahaulla.
HakusanaTAPeja on ainakin 7 erilaista. Vain yksi osaa hoitaa nämä asiat (kts kommentti): http://www.tapworld....nt/view/286/47/ --> koska kunnon hakusana-TAPin teko on älyttömän vaikeaa, en yhtään ihmettelisi vaikkei tätä ominaisuutta tulisi plasmaan. UKAS tuki voisi tulla niille, jotka haluavat tehdä hakuja EPG TAPista (minä en tätä kaipaa). EPG navigatorissakin on UKAS tuki.

Lainaus

Tai sitten niin että plasma tunnistaisi itse elokuvat esim. jos on pitempi kuin 1t.30min. niin se on elokuva. (joku fiksu systeemi)
Samaa toivon. Kaksiosaiset elokuvatkin voisi löytyä vaikka se vaatisi vähän enemmän älyä.

#3 Havohej

Havohej

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 35 kirjoitusta

Kirjoitettu 11.02.2007 21:03

UKAS tukikin olisi ihan kiva.

#4 agn71

agn71

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 113 kirjoitusta

Kirjoitettu 13.02.2007 14:12

Itselläni menot ovat sangen vaihtelevia eli olen iltasella kotosalla tai sitten jossain menossa, vaikea sanoa koskaan etukäteen kovin tarkasti. Sen tähden olenkin ajastanut kaikki suosikkiohjelmani viikkoajastuksilla. Nyt sitten kaipaisin kenties seuraavanlaista ominaisuutta. Kun sitten tiedän olevani kotosalla vaikka tänään niin voisin yksinkertaisesti napsauttaa esille ajastuslistauksen jossa näkyy kaikki ajastukset ja sitten merkkaisin sieltä haluamani ohjelmat joita ei tallennetta tänään. Miten tämä toimenpide sitten käytännössä tehtäisiin on toinen juttu, itselleni tulee mieleen parikin erilaista tapaa.

#5 janilxx

janilxx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 056 kirjoitusta

Kirjoitettu 13.02.2007 14:21

Lainaus

Itselläni menot ovat sangen vaihtelevia eli olen iltasella kotosalla tai sitten jossain menossa, vaikea sanoa koskaan etukäteen kovin tarkasti. Sen tähden olenkin ajastanut kaikki suosikkiohjelmani viikkoajastuksilla. Nyt sitten kaipaisin kenties seuraavanlaista ominaisuutta. Kun sitten tiedän olevani kotosalla vaikka tänään niin voisin yksinkertaisesti napsauttaa esille ajastuslistauksen jossa näkyy kaikki ajastukset ja sitten merkkaisin sieltä haluamani ohjelmat joita ei tallennetta tänään. Miten tämä toimenpide sitten käytännössä tehtäisiin on toinen juttu, itselleni tulee mieleen parikin erilaista tapaa.
Miksi kaikki täytyisi pistää yhteen ja samaan TAPiin? PS. Kokeile UK Timersiä, sillä tämä onnistuu parilla napilla.

#6 agn71

agn71

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 113 kirjoitusta

Kirjoitettu 13.02.2007 14:45

Lainaus

Miksi kaikki täytyisi pistää yhteen ja samaan TAPiin? PS. Kokeile UK Timersiä, sillä tämä onnistuu parilla napilla.
Nämähän on tietenkin omista lähtökohdista tulevia ehdotuksia. Itselläni ei ole esimerkiksi tarvetta mihinkään hakusana-ajastuksiin. Mutta sen sijaan tämmöiset tilapäisesti listoilta poistetut ajastukset jotka silti näkyisivät EPG:ssä esim. korostettuna vaikuttaisi kuitenkin sellaiselta ominaisuudelta jonka voisi hyvin integroida ohjelmaan.

#7 Ayrton

Ayrton

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 50 kirjoitusta
  • LocationTurku

Kirjoitettu 13.02.2007 18:07

Lainaus

Eikös siinä semmoinen toiminto jo olekin. Perustopparilla painaa sitä kaiutin/kys.merkki nappulaa. MP:ssä saattaa kaiketi olla eri nappula. Jokatapauksessa, mute-namiskalla näet käytössä olevat namiskat.

#8 Matti Lehtomäki

Matti Lehtomäki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 710 kirjoitusta
  • LocationJpää

Kirjoitettu 14.02.2007 01:06

Lainaus

Juuh, jossain vaiheessa tulee varmastikin lista, josta näkee yhdessä näkymässä kaikki päivän suosikit ja/tai ajastukset. Nykyiselläänhän ajastuksen siirto seuraavalle päivälle/viikolle käy muutamalla näppäimellä: 1. Ajastuksen päällä paina "rec" 2. Ajastusvalikosta mene Päivämäärän päälle ja paina "V+":aa 3. Sitten vaan "ok" ja "ok" ja ajastus on siirretty ensi viikolle tai mihin päivään ajastuksen tyypin perusteella sitten meneekään :)

#9 agn71

agn71

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 113 kirjoitusta

Kirjoitettu 14.02.2007 05:39

Lainaus

Nykyiselläänhän ajastuksen siirto seuraavalle päivälle/viikolle käy muutamalla näppäimellä: 1. Ajastuksen päällä paina "rec" 2. Ajastusvalikosta mene Päivämäärän päälle ja paina "V+":aa 3. Sitten vaan "ok" ja "ok" ja ajastus on siirretty ensi viikolle tai mihin päivään ajastuksen tyypin perusteella sitten meneekään :)
No voihan nyt sanonko mikä... Nyt hävettää mutta, jos homma onnistuu noinkin helposti niin kiitos siitä! :D

#10 Matti Lehtomäki

Matti Lehtomäki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 710 kirjoitusta
  • LocationJpää

Kirjoitettu 14.02.2007 17:11

Lainaus

Lainaus

Nykyiselläänhän ajastuksen siirto seuraavalle päivälle/viikolle käy muutamalla näppäimellä: 1. Ajastuksen päällä paina "rec" 2. Ajastusvalikosta mene Päivämäärän päälle ja paina "V+":aa 3. Sitten vaan "ok" ja "ok" ja ajastus on siirretty ensi viikolle tai mihin päivään ajastuksen tyypin perusteella sitten meneekään :)
No voihan nyt sanonko mikä... Nyt hävettää mutta, jos homma onnistuu noinkin helposti niin kiitos siitä! :D
Siis noin sen pitäisi toimia :P Tuossa on vaan tällä hetkellä bugi eli jotain syystä ajastusten päivämäärä ei muutu... Korjaan tämän heti kun kerkiän.

#11 Handsome1

Handsome1

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 65 kirjoitusta

Kirjoitettu 19.02.2007 16:17

Olisiko mahdollista saada Plasmassa ohjelmien lisätiedot näkyviin alhaalla muutamalla rivillä kuten näkyy esim. Jag's:ssa? Mielestäni tälläinen tapa olisi parempi, niin ei tarvitsisi aina erikseen avataa lisätieto ikkunaa ohjelman kohdalla.

#12 Matti Lehtomäki

Matti Lehtomäki

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 710 kirjoitusta
  • LocationJpää

Kirjoitettu 19.02.2007 17:43

Lainaus

Olisiko mahdollista saada Plasmassa ohjelmien lisätiedot näkyviin alhaalla muutamalla rivillä kuten näkyy esim. Jag's:ssa? Mielestäni tälläinen tapa olisi parempi, niin ei tarvitsisi aina erikseen avataa lisätieto ikkunaa ohjelman kohdalla.
Yhden rivin info on tulossa seuraavassa versiossa alalaitaan.

#13 janilxx

janilxx

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2 056 kirjoitusta

Kirjoitettu 19.02.2007 17:50

Lainaus

Yhden rivin info on tulossa seuraavassa versiossa alalaitaan.
Hei come on :) Älä pihtaa. Tee edes konfiguroitava systeemi, jolla käyttäjät saavat ite valita rivien määrän. Nimim. 256 merkkiä alareunaan haluava

#14 Joe

Joe

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 316 kirjoitusta
  • LocationOulu

Kirjoitettu 19.02.2007 21:36

Lainaus

Juuh, jossain vaiheessa tulee varmastikin lista, josta näkee yhdessä näkymässä kaikki päivän suosikit ja/tai ajastukset.
Se olisi mahtavaa, jos se näyttäisi listalla mahdollisimman paljon suosikkeja/ajastuksia eikä vain yhden päivän kerrallaan. Päivät olisi jaettu 3 kanavan näkymän upealla viivalla, joka erottaa päivät. 2. ehdotus: 3 kanavan näkymässä voisi tulla ruutu täyteen eikä loppua puoleen väliin.

#15 Harmis

Harmis

Newbie

• Members
  • Pip
  • 2 kirjoitusta

Kirjoitettu 22.02.2007 12:24

Tiedän, että seuraava ehdotus olisi varsin "haasteellinen" toteuttaa, mutta ehdotanpa sitä silti:

Eli, kulloiseenkin näkymään voisi yrittää saada sisällytettyä "näppäinvalikon", josta näkyisi kyseisessä näkymässä käytettävissä olevat komennot (, eli mikä toiminto on minkäkin näppäimen takana). Näppäinvalikon näkyvyys voisi olla parametrin takana ja näin ollen käyttäjän itsensä päätettävissä.

(Turha kai mainita, etten tätä ominaisuutta itselleni välttämättä tarvitse, mutta kun kotona Topparilla on toinenkin käyttäjä, joka juuri on oppinut JagsEPG:n käytön … ;) )

#16 jukra

jukra

Member

• Members
  • PipPip
  • 18 kirjoitusta

Kirjoitettu 23.02.2007 17:27

Pahoitteluni jos olen vain sokea ja osaamaton:

Itse käytän todella paljon noita tuota topfieldin P toimintoa eli digiboksi vaihtaa vain kanavaa kun haluttu ajastus alkaa.. en ehkä osaa oikealla sanalla hakea mutta en tästä muuten 100% loistavasta EPG softasta sitä löydä ja siksi se ainakin minulle on ikäväkyllä käyttökelvoton  :(
En tiedä millaisessa käytössä tuo toiminto näin muuten on mutta en näe tarpeelliseksi nauhoittaa ohjelmaa jonka katsoisin muutenkin livenä joten tapana on vain laittaa tuo P tuonne EPG tietoihin että kanava vaihtuu oikeaan aikaan ja ohjelma ei mene ohi suun..
Jos/kun sitä ei tässä TAP:ssa ole niin olisiko mahdollista saada tuleviin versioihin?

#17 Tadeuz

Tadeuz

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 370 kirjoitusta

Kirjoitettu 23.02.2007 17:58

Lainaus

Pahoitteluni jos olen vain sokea ja osaamaton:

Itse käytän todella paljon noita tuota topfieldin P toimintoa eli digiboksi vaihtaa vain kanavaa kun haluttu ajastus alkaa.. en ehkä osaa oikealla sanalla hakea mutta en tästä muuten 100% loistavasta EPG softasta sitä löydä ja siksi se ainakin minulle on ikäväkyllä käyttökelvoton  :(
En tiedä millaisessa käytössä tuo toiminto näin muuten on mutta en näe tarpeelliseksi nauhoittaa ohjelmaa jonka katsoisin muutenkin livenä joten tapana on vain laittaa tuo P tuonne EPG tietoihin että kanava vaihtuu oikeaan aikaan ja ohjelma ei mene ohi suun..
Jos/kun sitä ei tässä TAP:ssa ole niin olisiko mahdollista saada tuleviin versioihin?

Joo tällaista katseluajastusominaisuutta tässä Plasmassa ei ole. Itsekin olen sitä jonkin verran kaipaillut kun tuleva dementikon alku olen ja aiemmin on myös tullut sitä jonkin verran käytettyä. Tekijähän tossa taannoin mainitsi ettei tätä ominaisuutta tähän laittanut kun ei itse sitä tarvitse. Mutta eiköhän se sieltä joskus tule jos oikein kauniisti pyydetään ja laitetaan kannustusta Paypalin kautta! ;)

#18 tsaarni

tsaarni

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 210 kirjoitusta
  • LocationTAPWorld

Kirjoitettu 25.02.2007 10:42

Tuli mieleen että olisi kätevää jos kanavalistasivua (siis näkymä kanavista 1-6 -> 7-12) saisi vaihdettua eteen/taakse painamalla esim. |< ja >| nappeja. Toinen mikä tuli mieleen jonkin aikaa käytettyäni että i-napin takana olevassa lisätietoikkunassa se OK-nappi on mielestäni turha.

#19 EkiA

EkiA

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 97 kirjoitusta
  • LocationLohja

Kirjoitettu 25.02.2007 16:30

Ehdottomasti lista ajastuksista!

Itselläni on nyt neljättä päivää 5100PVRt HDMI käytössä ja olen ympäri nettiä etsinnyt TAP-ohjelmaa, millä tuon listan saisi yksinkertaisesti näkymään. Ainoa, minkä olen itselleni sopivaksi havainnut on "EPG Navigator 3.1". Tarpeeksi yksinkertainen ja tekee asiat mitä pitääkin. Tosin saattaisin kotimaistakin käyttää, jos sellainen vaan tulisi tarjolle. ;)
Hienoa työtä tuo PlasmaEPG on, mutta tuon listauksen puuttumisen koen niin suureksi, että en itse sitä käytä.

#20 Flat

Flat

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 582 kirjoitusta

Kirjoitettu 26.02.2007 06:49

Lainaus

Hienoa työtä tuo PlasmaEPG on, mutta tuon listauksen puuttumisen koen niin suureksi, että en itse sitä käytä.

kuten jo monesti aikaisemmin olen maininnut, itse käytän JAGsia Plasman rinnalla, täydentää plasman ominaisuuksia mukavasti, mm, tämä ajastuslistaus, sanahaut, erilaiset ohjelmatietonäkymät yms.....

0 käyttäjä(ä) lukee tätä aihetta

0 jäsentä, 0 vierasta, 0 piilossa lymyilevä(ä) käyttäjä(ä)